第16巻 第1号
(序文)
1―4 Akira KIKUCHI
Ecological Open System Management for Human Impacted Ecosystems
(原著論文)
5―11 Taib Mat SHAZWIN / Kaoru AMAGAKI / Nobukazu NAKAGOSHI
Assessing Applicability of Technologjes for Waste to Energy in Developing Asian Cities
13―21 Hakim LUCHMAN / Nobukazu NAKAGOSHI
Ecotourism in Asian tropical countries : Planning a destination's site-plan to meets education objectives
(総説)
23―33 Taib Mat SHAZWIN / Nobukazu NAKAGOSHI
Sustainable Waste Management through International Cooperation : Review of Comprehensive Waste Management Technique 2 Training Course
(原著論文)
35―46 Do Hoang Ngan
ベトナム人日本語学習者が使用する聴解ストラテジー : 大学生を対象として
47―64 陳 靜芬
『日本の小説に見える要求・依頼行為 : 人間関係に基づいた談話構成と礼儀方法』
65―81 Kusumi Vasantha Dhanapala
Sri Lankan University Students' Metacognitive Awareness of L2 Reading Strategies
第16巻 第2号
(総説)
1―19 Niraj Prakash JOSHI / Keshav Lall MAHARJAN / Luni PIYA
Poverty and Food Insecurity in Nepal : A Review
(原著論文)
21―38 Byung Ho CHOI / Takao YAMASHITA / Han Soo LEE
Regional Ocean Tide Simulator : Applications to Adjacent Seas of Korea and Japan
39―53 Md. Moshiur RAHMAN / Akimasa FUJIWARA / Junyi ZHANG / Hiroshi SHIMAMOTO
Evaluation of Environmental Emissions for Optimization of Highway Improvement Programme
55―68 Asif AHMED / Akimasa FUJIWARA / Junyi ZHANG
Land Transport Sector in Bangladesh : An Analysis towards Motivating GHG Emission Reduction Strategies
69―80 Karuniawan Puji WICAKSONO / Adi PRASETYO / Nobukazu NAKAGOSHI
Performance of Bondoyudo Mayang Irrigation System in East Java, Indonesia
81―100 Ade WAHYU / Arno Adi KUNTORO / Takao YAMASHITA
Annual and Seasonal Discharge Responses to Forest/Land Cover Changes and Climate Variations in Kapuas River Basin, Indonesia
101―113 Mohammed HAGGAG / Takao YAMASHITA
Framework for Multi-Weather Hazard Early Warning System in Myanmar
115―127 Bertha Z. OSEI-HWEDIE
Botswana : Indigenous Institutions, Civil Society and Government in Peace Building in Southern Africa
129―152 Boga Thura MANATSHA / Keshav Lall MAHARJAN
The Land Question and Colonial Legacy in North-Eastern Botswana
153―170 伊志嶺 安博
ブラジルにおける日系人に対する日本語教育の変遷 : 学習経験者の調査結果
(研究ノート)
171―188 伊藤 ゆうこ
開発過程の可視化を可能にする三層五段階思考法 : 参加者主体の開発のためのモニタリングツール
189―200 Christopher BECCLES
Comparison of Science Teachers in Selected Basic Schools in Ghana with Reported Data from Five Devcloped Countries in TIMSS 1999 Video Study
各論文の要旨とフルテキスト(PDF形式)は、リンク先の 広島大学学術情報リポジトリ で参照できます。
本頁で公開する「広島大学学術情報リポジトリ」収録論文の著作権は、広島大学大学院国際協力研究科が保有しています。