牧 貴愛 : maki@hiroshima-u.ac.jp
The 5th Webinar on Teacher Educators' Professional Development: Comparative Study on Teacher educators' Expected Roles in Africa and Southeast Asia
東南アジア・アフリカの教師教育者に期待される役割の国際比較をテーマにウェビナーを開催します。アジア太平洋・アフリカ教師教育協力プロジェクト研究センターの主催で、挑戦的研究(萌芽)の中間報告を兼ねています。
- 日時:2021年12月9日(木)17:00 (JST) 開始
- 会場:オンライン(Zoom)
- 言語:英語
- 参加登録:https://forms.gle/ksicsSRcfwaVJQVn8


Session Contents
- Introduction: Dr. Takayoshi Maki (Hiroshima University)
- Case of Zambia: Ms. Mercy Mushani (Hiroshima University)
- Case of Malawi: Dr. Foster Gondwe (University of Malawi)
- Case of Thailand: Prof. Asami Shimoda (National Institute of Technology, Hiroshima College)
- Case of Cambodia: Mr. Sopheak Sophorn (Phnom Penh Teacher Education College)
- Case of Vietnam: Ms. Nguyen Thi Lan Ngan (Hiroshima University)
- Comparative analysis: Ms. Mayaka Hida (Hiroshima University)
- Q&A, Discussion with audience
*本研究はJSPS科研費JP20K20831の助成を受けたものです。
(This work was supported by JSPS KAKENHI Grant Number JP20K20831.)
人間社会科学研究科
アジア太平洋・アフリカ教師教育協力プロジェクト研究センター